Hogia, som bland annat stöttar företag med effektiva lösningar för lön och HR har ingått ett nytt guldpartnerskap med Sympa som varje dag hjälper företag i Sverige och globalt till smidigare HR-processer.
Sympa och Hogia har redan samarbetat i flera år och hjälper företag som Byggmax, Nova omsorg och Trollhättan energi med en integration som minskar dubbelarbete och ger säkrare och mer uppdaterad data.
“Vi har redan samarbetat i flera år, men det är extra kul att vi nu tar partnerskapet till en ny nivå. Vi har många gemensamma kunder och genom att jobba tightare kommer vi kunna leverera en ännu bättre upplevelse.” säger Johan Hällgren, partneransvarig på Sympa.
I och med det nya partnerskapet kan kunder förvänta sig ännu bättre service och smidigare processer som hjälper till att nyttja båda systemen på bästa sätt.
”Tillsammans med vår partner Sympa, har vi nu möjligheten att erbjuda våra kunder en partnerlösning för effektivt arbete med lön och HR” säger Jan-Erik Nilsson, Bolagschef Hogia Corporate Systems.
Om Sympa
Sympa har sitt huvudkontor i Finland och är en av de snabbast växande HR-leverantörerna i Europa och ledande i Norden. Sympa kan räkna kända varumärken som Storytel, Espresso House, Dustin och Byggmax bland sina kunder, och företagets digitala lösning hjälper HR-ledare att optimera varje steg i anställningsresan genom mer strömlinjeformade HR-processer, bättre stödmöjligheter och utvecklingsvägar samt datadrivet strategiskt beslutsfattande.
sympa.com
Om Hogia
Hogia-gruppen består av 30 bolag i Norden och Storbritannien och har 700 medarbetare. Vi förser företag med programvaror och kunskap inom tre områden: ekonomi- och affärssystem, personaladministrativa system och transportsystem. För att kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt har vi försäkrat oss om att vi har djup kunskap om de utmaningar som finns inom olika branscher. Därför är Hogia en bred organisation med många mindre bolag, som alla fokuserar på en specifik bransch. Det framhåller vi gärna, för vi vet att det är en unik tillgång som våra kunder värdesätter. Med integration mellan system underlättas administrationen. Tid sparas och fel minimeras. Tanken om långsiktighet färgar allt vi gör. För att försäkra oss om att vi har de lösningar och de kunskaper som våra kunder efterfrågar i dag och i morgon återinvesterar vi merparten av vinsten för att utveckla våra produkter och vår personal.
hogia.se