Peters erfarenhet sträcker sig över tre decennier inom affärs- och organisationsutveckling, där han har arbetat inom media, kommunikation och eventmanagement. Med erfarenheter från en mängd olika branscher och framförallt inom samhällsbyggnadsbranschen, där han senast tjänstgjorde som VD inom Bonnier News koncernen, är Peter exceptionellt väl rustad att bidra med djupgående analyser och strategiska insikter.
Peter själv beskriver sin drivkraft så här: – Jag tror att frågan kring social hållbarhet och tryggheten i vårt samhälle är en kritisk faktor för oss alla. Det handlar om vår gemensamma framtid och för kommande generationer samt för Sverige som nation. När vi jobbar med de här frågorna så jobbar vi ju samtidigt med varumärkesbyggande för Sverige, för företag, organisationer ända ner till våra egna personliga varumärken och vad vi alla vill stå för och hur vi vill uppfattas.
När vi frågade Peter vad han hoppas kunna bidra med till våra läsare, svarade han: – Jag hoppas kunna bidra med idéer, inspiration, tankar kring initiativ, aktiviteter och att skapa möjlighet för oss alla att göra skillnad – på riktigt.
Vi ser fram emot att ta del av Peters bidrag och är övertygade om att hans djupa kunskaper kommer att berika våra läsares förståelse för hur strategiskt varumärkesarbete och social hållbarhet kan samverka för att bygga starkare, mer framgångsrika organisationer.
Du når Peter här