The Magnet Employer Branding Awards visar på verkshöjden och bredden inom svensk Employer Branding. Juryerna i de olika kategorierna har bedömt bidragen utifrån varje kategoris specifika krav, samt tittat på hur kreativitet driver effekt. I juryn sitter representanter från byråvärlden, kommunikation, HR och näringslivet.
Den 10e april koras vinnarna i tävlingen The Magnet Awards, under prisfesten i Stockholm på The Park Södra i Stockholm.
Nominerade tävlingsbidrag i de åtta tävlingsklasserna:
Strategi:
Adapteo, ”A [not so square] identity”
Domsjö Fabriker, ”Från svag till framtidstro till glöd och norrländsk drivkraft”
Fonus, ”Ny strategi kräver nya beteenden”
SEB, ”Global employer value proposition”
Trafikförvaltningen, ”Vi är kollektivtrafiken i Stockholm”
Kultur och engagemang:
Apotek Hjärtat, ”Hjärtatcareer – karriärskonto med hjärtat på rätt ställe”
Domsjö Fabriker, ”Från svag till framtidstro till glöd och norrländsk drivkraft”
Meliva, ”Med hjärtat på rätt plats”
NCC, ”André – The Explorer”
RO-gruppen, ”Fena”
Kampanj
Essity, ”Åldersperspektivet”
LKAB, ”Our greatest challenge. Your greatest opportunity.”
Ninetech, ”Inte för alla”
PEAB, ”Byggåret”
Reitan Convenience, ”Tillsammans bygger vi drömmar”
Tech
Exsitec, ”Styrkan av att kombinera rätt system”
ICA Gruppen, ”How to be self sufficient in competence supply”
Nordea, ”Attrahera icke-traditionella talangpooler”
Stretch, ”Adventures of Stretch”
Fristående jobbannons
Adapteo, ”A [not so square] job ad”
Lyko, ”Sexpert”
SCA, ”Dra åt skogen”
Tre Sverige, ”Sales- och tech-queens”
Fristående video
Almega, ”Ett riktigt viktigt jobb”
PWC, ”Mycket har förändrats, men förtroendet är kvar”
Stretch, ”Vi har tagit ställning”
Thermia, ”Thermia 100 år”
Kreativ klass
Adapteo, ”A [not so square] case”
Göteborgs stad, ”Framtidens medarbetare”
MAGQ Advokatbyrå, ”Närmare uppdraget. Längre i karriären”
SCA, ”Dra åt skogen!”
Sopra Steria, ”Det digitala undret”
Grand Prix
Akademiska Sjukhuset, ”Svart på vitt 2018-2023”
Apotek Hjärtat, ”Med hjärtat på rätt ställe”
Kriminalvården, ”Så att du slipper bygga murar”
LKAB, ”Our gratest challenge. Your greatest opportunity.”
Arbetsgivarnas berättelser i en skakig kontext
The Magnet Awards belönar årets bästa, mest nyskapande och effektivaste kommunikationslösningar och strategier. I år står extra mycket på spel när arbetsgivare ska visa hur väl de navigerar och kommunicerar genom den nya och lite skakiga kontext vi går igenom med lågkonjuktur och oro i omvärlden. Till det kommer den nya verkligheten med gig-ekonomi och hybridarbete som ställer ännu högre krav på den kommunikation som ska fungera som en samlande lägereld, kulturbärare och talang-magnet.
Mer om:
Sedan Magnet Awards gjorde bejublad entré på Fotografiska 2016 har formatet tagit sjumilakliv med nya samarbetspartners, jurymedlemmar, kvalitativa tävlingsbidrag och ett kunskapsinnehåll som sprids via webinarier och andra plattformar. Bakom bransch-initiativet står idag 5 av Sveriges ledande Employer Branding-byråer; Business & People, Universum, Coreworkers, Whydentify och Oddwork
Mer information om branschinitiativet och tävlingsarenan Magnet Awards på: www.magnetawards.se