Under onsdagskvällen knep Apotek Hjärtat med sitt bidrag Med hjärtat på rätt ställe hem guldpokalen i tävlingen mest prestigefyllda kategori, Grand prix.
6-årsjubilerande Magnet Awards har i år byggts ut med en branschdag som komplement till prisutdelningen på kvällen. Branschdagen är ytterligare ett steg mot att utveckla svensk employer branding som diciplin. Nära hundra tävlingsbidrag har deltagit i racet för att visa på verkshöjden och bredden inom svensk employer branding.
Juryn med representanter från byråvärld, kommunikation, HR och näringsliv har lagt alla bidragen på guldvåg och värderat hur kreativitet driver effekt. Efter en branschdag med talare från bland annat McDonald’s, LKAB, Londonbyrån Tonic the Agency, Afry, LKAB, SSAB och Samhall, korades på onsdagskvällen vinnarna i årets åtta tävlingsklasser.
Så här beskrev juryordförande i Grand prix, Malin Brant-Lundin från SEB, årets vinnare i klassen:
”Årets grand prix vinnare har på en starkt konkurrensutsatt marknad – där de primära målgrupperna har ett överflöd at valmöjligheter – på ett nyskapande sätt, bland annat genom upptäckarpaket för att tidigt engagera och attrahera studenter, lyckats maxa sin närvaro och nytta genom hela medarbetarresan.
De prisade i samtliga kategorier är:
Årets fristående jobbannons
Guld: SCA med bidraget Dra åt skogen (byrå: Coreworkers)
Silver: Lyko med bidraget Sexpert
Brons: Tre Sverige med bidraget Sales- and Tech Queens
Årets fristående video
Guld: uteblir i år
Silver: Thermia med bidraget Thermia 100 år (byrå: Think Happy Thoughts)
Brons: Strech med bidraget Vi har tagit ställning (byrå: Minnesota Communications)
Tech
Guld: Nordea med bidraget Attrahera icke-traditionella talangpooler (byrå: Pipelabs)
Silver: Strech med bidraget Adventures of strech (byrå: Minnesota Communications)
Brons: Exsitec med bodraget Styrkan att kombinera rätt system
Strategi
Guld: Domsjö Fabriker med bidraget Från svag framtidstro till glöd och norrlänsk drivkraft (byrå: Coreworkers)
Silver: Adapteo med bidraget A (not so square) identity (byrå: Coreworkers)
Brons: SEB med bidraget Global Employer Value Proposition (byrå: Universum)
Kultur & engagemang
Guld: Domsjö Fabriker med bidraget Från svag framtidstro till glöd och norrlänsk drivkraft (byrå: Coreworkers)
Silver: NCC med bidraget André – The explorer (byrå: OTW)
Brons: Apoteket Hjärtat med bidraget Hjärtatcareer – Karriärkonto med hjärtat på rätt ställe
Kreativ klass
Guld: Äldre samt vård och omsorgsförvaltningen i Göteborgs stad med bidraget Framtidens medarbetare (byrå: Gullers Grupp)
Silver: SCA med bidraget Dra åt skogen
Brons: Sopra Steria med Det digitala undret
Kampanj
Guld: Peab med bidraget Byggåret
Silver: LKAB med bidraget Our greatest challange, Your greatest opportunity (byråer: Friends Agenda, Oddwork Sweden, Ritualen)
Brons: Ninetech med bidraget Inte för alla
Grand prix
Guld: Apotek hjärtat med bidraget Med hjärtat på rätt ställe
Silver: Akademiska med bidraget Svart på vitt 2018-2023! (byrå: Coreworkers)
Brons: LKAB med bidraget Our greatest challange, Your greatest opportunity (byråer: Friends Agenda, Oddwork Sweden, Ritualen)
Mer om:
Magnet Awards är Nordens största tävlingsarena för Employer Branding och ett branschinitiativ som byråerna Whydentify, Coreworkers, Business & People, Universum och Oddwork står bakom. Som sponsorer för tävlingen står i år co-workingföretaget The Park, jobbsökarplattformen Indeed och videoplattformen Life Inside.
Mer information om branschinitiativet och tävlingsarenan Magnet Awards på: www.magnetawards.se