Årets LinkedIn Talent Awards fokuserar på att prisa företag världen över som karriärplattformen anser leda The Future of Work.
Vinnarna utses baserat på användardata som analyserats av LinkedIns Data och Insights-team. Bland annat mäts företagens engagemang, prestation, resultat och inflytande på karriärplattformen.
Ada Digital kammar hem vinsten i kategorin ”Search and Staffing Talent Engagement” för nordiska företag med 25–50 anställda.
– Det är fantastiskt roligt att se att den tid och engagemang vi lägger ner på att utforska våra searchplattformar och hela tiden utveckla vårt searcharbete syns och gör skillnad! säger Sara Scheef, VD på Ada Digital.
Search avgörande för att nå ut till kandidater
Rekryteringsteamet på Ada Digital jobbar ständigt med att utveckla och vässa searcharbetet på LinkedIn och andra plattformar. Allt för att hitta de bästa kandidaterna inom IT och Tech på det mest effektiva sättet.
– På dagens arbetsmarknad och med den tuffa konkurrens som finns kring bristkompetenser är det helt avgörande att nå ut till talanger och aldrig sluta optimera och utveckla searchprocessen. I grunden handlar det inte enbart om att du har rätt verktyg utan hur du faktiskt använder dessa verktyg på bästa sätt, konstaterar Sara Scheef.
”Vinsten är ett kvitto på att vi gör rätt”
Att bli utsedda till vinnare på Linkedin Talent Awards är prestigefyllt och ger såklart extra energi till hela rekryteringsteamet.
– Vi på Ada Digital har sedan start haft ambitionen att utmana traditionella arbetssätt. Hos oss finns ett stort engagemang att experimentera med verktyg, pitchar och olika hypoteser. Därför är det extra kul att LinkedIn prisar och uppmärksammar vårt datadrivna searcharbete. Det blir ett kvitto på att vi gör rätt och att vi lyckas nå ut till talanger som är högt eftertraktade av våra kunder, säger Sara Scheef.