The Magnet Employer Branding Awards, betydande kunskaps- och tävlingsarena för svensk employer branding, firar i år sitt sexårsjubileum. Branschinitiativet har sedan starten varit en samlingsplats för nyskapande och framstående arbetsgivarkommunikation. I år anordnar The Magnet Awards en inspirerande branschdag följt av en festkväll den 10:e april på The Park Södra i Stockholm. Evenemanget syftar till att belysa värdet av employer branding och hur arbetsgivare framgångsrikt kan navigera och kommunicera i dagens osäkra tider.
Helena Rex, projektledare för The Magnet Awards, betonar evenemangets betydelse: ”I år markerar sex år av innovation och excellens inom Employer Branding genom The Magnet Employer Branding Awards. Vi ser fram emot att välkomna alla som vill utforska den kraft employer branding har att erbjuda och hur det kan stärka arbetsgivarvarumärken i en tid av osäkerhet.”
Syftet med The Magnet Awards är att uppmärksamma arbetsgivarkommunikation som inte bara berör, utan som också går utöver det förväntade och skapar mätbara resultat. Hieronymus Rony Lutz, copywriter och medgrundare av The Magnet Awards, understryker tävlingens mål: ”Vi vill premiera de arbetsgivare och byråer som lyckas beröra på djupet, utmana normer och visa på verklig affärsnytta.”
Tävlingsbidrag från svenska arbetsgivare
The Magnet Employer Branding Awards står i år inför utmaningen att uppmärksamma arbetsgivare som lyckas navigera genom en tid av lågkonjunktur, global osäkerhet, den växande gig-ekonomin och hybridarbete. Tävlingen hyllar de mest innovativa och effektiva kommunikationslösningarna och strategierna som lyckas sammanföra människor och kulturer, även under utmanande förhållanden.
Inspireras på branschdagen
Branschdagen kommer att erbjuda insikter från ledande arbetsgivare och byråer, där bland andra McDonalds kommer att dela med sig av sina erfarenheter kring att engagera den hopplösa generationen. Andra framstående arbetsgivare såsom AFRY, PWC och Apoteket Hjärtat kommer också att visa hur de lyckats integrera HR och kommunikation för att förstärka sina varumärken från insidan och ut.
Sedan starten på Fotografiska 2016 har The Magnet Employer Branding Awards växt exponentiellt, med nya samarbetspartners, jurymedlemmar och högkvalitativa tävlingsbidrag. Initiativet stöds nu av fem av Sveriges ledande byråer inom employer branding: Business & People, Universum, Coreworkers, Whydentify och Oddwork. Denna utveckling bevisar den vitala roll som employer branding spelar i dagens affärsvärld.
För mer information och registrering till evenemanget, besök https://magnetawards.se/