Via Mecenat Talang får företag som strävar efter att bygga starka relationer med de bästa talangerna en unik möjlighet att göra det. De kan kommunicera sina erbjudanden som arbetsgivare men även förmedla värderingar och affärskultur, genom en avsändare med ett mycket stort förtroende. Det stärker varumärket och ökar effekten av företagets budskap.
Mecenat Talang erbjuder en långsiktig strategi för employer branding som är värdefull oavsett konjunkturläge eller säsong. Genom att vara närvarande på plattformen är företag alltid synliga och tillgängliga för potentiella kandidater, vilket stärker deras kompetensförsörjning över tid.
-Mecenat Talang gör det möjligt för arbetsgivare att forma och kommunicera sina budskap på ett effektivt sätt. Genom Mecenats etablerade kommunikationskanaler ser vi till att de når rätt målgrupp baserat på bland annat utbildning och intressen och gör dem till en naturlig del av studenternas vardag, säger Emelie Jonsson, Business Area Manager Career på Mecenat AB.
Mecenat följer studenterna redan från gymnasiet, vilket ger företag en unik möjlighet att tidigt etablera varumärkeskännedom och relationer under hela studietiden.
Genom Mecenat Talang får studenterna tillgång till en samlad plats för allt de behöver för ett rikare studentliv. De kan bland annat söka feriejobb, Student programs, ex-jobb och sina första anställningar efter examen.
Mer om:
Vi förmedlar Mecenatrabatter till studerande, alumner och 55+. Vi kommunicerar regelbundet med drygt 2,6 miljoner medlemmar.
Genom Mecenat studentrabatter, Mecenat Alumni, Seniordays och finska Frank Students, erbjuder vi rabatter för att underlätta vardagen och få pengarna att räcka längre. Samtidigt utvecklar vi kommunikationsvägar och bygger engagemang för våra partners. Flera av världens starkaste varumärken använder Mecenat för sin kommunikation.