Creative Flow riktar sig till alla, men främst till företag som vill bjuda in anställda till att inspireras och utmana sin egen kreativitet. Besökarna bjuds på ett dynamiskt program späckat av musik och underhållning, varvat med samtal om kreativa arbetssätt, framgångar och motgångar. För företagare går det att använda utbildningsbidraget till föreställningen.
– Idén till Creative Flow föddes ur en vilja att skapa en samtalsserie där kreativitet och ”flow” står i fokus. Genom en kombination av personliga samtal, musik och interaktion med publiken skapas en unik föreställning, säger Stefan Sporsén, Augustifamiljen.
Stefan Sporsén, Simon Ljungman och Lovisa Samuelsson från Augustifamiljen har tillsammans med Kristian Luuk utvecklat en föreställning med samtal och musik där gästen får dela med sig av sin egen relation till kreativitet, jobb, musik och när de hittar sitt eget ”flow”. Även publiken spelar en aktiv roll under kvällen. De är inte bara är åskådare utan får delta i föreställningen genom dialog, sång och möjlighet att ställa frågor live.
– Vi vill inte att det ska bli ett klassiskt samtal mellan två personer på scen. Målet är att addera fler dimensioner och skapa en dynamisk upplevelse. Därför är det även viktigt för oss att publiken spelar en aktiv roll, säger Ola Grönberg, programansvarig på World of Volvo.
Utöver detta bjuder föreställningen också in till nätverkande med övriga besökare
– Vi vill att besökarna får ta del av inspirerande samtal men också träffar likasinnade människor och får chansen att bygga nya nätverk, säger Ola Grönberg.
Som mittpunkt i Creative Flow står Kristian Luuk.
– Valet av Kristian Luuk som programledare var enkelt. Han är fantastisk på att skapa en känsla av närhet och nyfikenhet i alla sina programserier och vårt samarbete genom åren har varit enormt roligt och kreativt – vilket borgar för en både personlig och inspirerande upplevelse, säger Stefan Sporsén.
Efter premiären den 16 maj är ytterligare två tillfällen planerade under hösten 2025. Gästerna för kommande evenemang hålls ännu hemliga, men det står klart att Creative Flow kommer att gästas av välkända ansikten som på olika sätt lever och verkar kreativt.
Besöksinformation:
Evenemanget har premiär 16 maj och äger rum i World of Volvos eventhall mellan 15:00-17:30. Creative Flow riktar sig främst till företag, men är även öppet för allmänheten, och eftermiddagen bjuder på ett förmingel med bubbel och tilltugg, följt av två akter med en paus för nätverkande. Biljetter och mer information finns på https://www.worldofvolvo.com/sv/live/creative-flow2/
Mer om: World of Volvo är Volvo’s varumärkescenter på 22 000 m² i centrala Göteborg, med fokus på människan och hur vi alla är sammankopplade. Här möts du av teknik och design, historia och framtid och kan uppleva både temporära och fasta utställningar, kulturevenemang, föreläsningar, konferenser och mat- och dryckesupplevelser med smaker från hela världen. World of Volvo är ett joint venture mellan Volvo Group och Volvo Cars.
Läs mer om World of Volvo på hemsidan här.