”Det är ett otroligt fint pris vi fått och det gör mig så stolt att vi lyckas nå ut och skapa intresse för det vi gör”, säger marknadschef Viktoria Stenberg Lindquist.
Galan, som är Sveriges största inom rekryterings- och bemanningsbranschen, gick av stapeln den 21 mars på Hamburger Börs. På plats utsågs priset för bästa marknadskommunikation och här fick Clockwork ta hem en hedrande förstaplats.
– Idag är jag en stolt ledare för ett bolag med otroligt fin personal. Alla Clockworkers som går till jobbet varje dag gör verkligen det lilla extra för att våra kunder ska vara nöjda och det märks både i vår kultur och i vårt resultat och det tycker vi om att prata om, säger Clockworks vd Petter Lundgren.
Den avgörande frågan som de 108 HR-cheferna fick svara på var: Vilket rekryteringsbolag, utifrån rekryteringsbolagens marknadsföring och kommunikation,- lyckas fängsla ert intresse genom att fånga upp dagens utmaningar och erbjuda er en första positiv upplevelse inför ett eventuellt kommande samarbete.
– Allt vi visar upp är en direkt avspegling av vår verksamhet, alla bilder är på våra egna medarbetare och kommunikationsstrategin går ut på att lyfta fram goda exempel och visa vilket värde det finns att jobba med oss, både som konsult och kund. Kommunikationen är ett viktigt verktyg för att faktiskt göra förändring i en bransch som har stor potential att påverka kundernas hållbarhetsarbete. Tillsammans kan vi göra stor skillnad, säger Viktoria Stenberg Lindquist, marknadschef.
Nominerade i fler kategorier
Clockwork var även finalist som ett av fem bolag i kategorin Årets bemanningsföretag. Bara att ha varit nominerade tycker Petter Lundgren är stort.
– Jag har flera gånger under vår drygt 10 år långa historia trott att vi varit på toppen av vår resa. Men det här bevisar att så inte är fallet. Det finns över 3000 bolag i branschen och att vara med i toppen, oavsett kategori, visar att vi har väl fungerande processer och en leverans som stärker vår position på marknaden, avslutar Petter Lundgren.
Så löd HR chefernas vinnarmotivering:
”Genom sin kommunikation, sin framtoning och sin övergripande syn på dagens och morgondagens rekryteringsutmaningar bidrar Clockwork med en tydlighet och framåtanda som utmanar, inspirerar och skapar nyfikenhet. Dess sociala engagemang återspeglar grundstenarna i vad rekrytering borde handla om och förmedlar ett inledande förtroende för kommande samtal”