I takt med att arbetsvärlden blir alltmer digitaliserad, presenterar Google en ny innovation för att underlätta vardagen för yrkesverksamma. Gemensamt länkad till modern teknik och effektivitet, lanserar Google Workspace nu Gemini, ett AI-verktyg designat för att förbättra produktiviteten genom en rad olika tjänster och funktioner.
– Do your best work, säger en talesperson från Google i deras senaste uppdatering, vilket tyder på en tydlig inriktning mot att maximera användarnas effektivitet oavsett arbetsmiljö. Gemini möjliggör för användare att bygga snabbare på egna idéer eller samarbeta effektivt i verktyg som Google Docs, Sheets och Slides genom inbyggda mallar och formatverktyg. Användarna kan delge feedback i realtid med online dokumentredigering och lättanvända samarbetsfunktioner.
Den nya AI-assistenten är inte bara begränsad till dokumenthantering. – Your Gmail has AI with Gemini built in, fortsätter Google. Det innebär att AI-teknologin är integrerad direkt i användarens inkorg, vilket erbjuder funktioner som att skriva, söka, sammanfatta och mer. Det hela är tillgängligt både via dator och i den officiella Gmail-appen för telefoner, vilket underlättar arbetsflödet oavsett var man befinner sig.
Vidare kan användare skapa eller delta i säkra, högkvalitativa videomöten och samtal på en mängd olika enheter genom Google Meet. Tack vare enkel skärmdelning och direkt integration med Google Slides kan användare engagera sin publik med självförtroende.
– Do more, in less time, with AI, avslutar Google. Med företagsklassad datasäkerhet hjälper Gemini användare att skriva e-post, analysera dokument, översätta språk och mycket mer, vilket skapar en mer sammankopplad och effektiv arbetsdag för medarbetare i alla branscher.






