Året är egentligen först igång när första Mötesbaren ägt rum, eller hur? Nyfikna på Agdas och taggade att delta samlades igår 150 gäster när Eventeffect, Executiveeffect, Influencereffect, Passioneffect och Saleseffect bjudit in sina läsare, kunder och partners till årets första Mötesbar.
Bakom Agdas STHLM, som öppnade i oktober förra året, står Carotte Group och Alecta Fastigheter. Carotte Food & Events vd Oscar Durling berättade att mötesplatsen fått sitt namn efter Agda Österberg (1891-1987), en modig pionjär och konstnär som stod för jämställdhet, mänskliga rättigheter och hållbarhet. Och som inte drog sig för att sticka ut!
– Hos Agdas STHLM kan man samlas för konferenser, för att äta gott i restaurangen eller fira i Agdas festvåning. Förhoppningen är att Agda ska fortsätta att inspirera till spännande samtal, möten och idéer, sa Oscar Durling.
I den största hörsalen, med plats för 98 personer i biosittning var det i stort sett fullt till sista stol när Sophia Loader, chefredaktör för Saleseffect och Executiveeffect hälsade välkomna. Därefter var det dags för kvällens föreläsare Lisa Ekström att prata om hur vi blir vårt bästa jag och hur vi genom sättet vi kommunicerar kan bidra till arbetsplatser där det är högt i tak och medarbetarna känner sig trygga och mår bra.
Efter att i över 20 år ha jobbat med ledarskap inom försäljning och kundservice fick Lisa oss i publiken att tagga upp till riktiga 10:or (ja, ni som var där vet vad vi menar) och såväl nicka som skratta igenkännande.
Vid det efterföljande minglet bjöds det förstås på god mat och dryck och DJ-Jonas från House of Paddington skapade bästa club-feelingen!
Spana in bilderna från kvällen tagna av Johan Persson. Och vill du hänga med oss nästa gång är det bara att hålla utkik på våra sajter!
Stort tack till kvällens sponsorer:
Agdas STHLM
Trippus
Musiken under kvällen – House of Paddington
Samtliga foton tagna av Johan Persson, Photojohan