Fredrik tillträder sin befattning den 7 januari 2025. Fredrik kommer närmast från en roll som CMO på företaget Granit och Kitchentime i vilken han ansvarade för marknad, E-commerce, lojalitet och kundservice.
Fredrik Hällkvist har över 20 års erfarenhet inom detaljhandel och marknad, där han har arbetat och utvecklat både omnikanalsstrategier och digitala lösningar. Fredrik har också ett förflutet som vd för Mekonomens egenägda verkstäder och har under sin karriär varit med och utvecklat flera banbrytande lojalitetsprogram.
– Vi är mycket glada över att äntligen kunna välkomna Fredrik till oss. Med sin långa erfarenhet och djupa kunskap inom marknadsföring och lojalitetsprogram, ledarskap från flera olika branscher, är han ett strategiskt val för att stärka vår organisation och främja vår framtid, säger Karin Eriksson, vd på OKQ8.
– Det ska bli spännande att få ta vid ett väl utvecklat marknads- och varumärkesarbete och utifrån det bidra till att fortsätta stärka OKQ8 och skapa ännu mer engagemang bland våra kunder. Jag ser också fram emot att vara en del av företagets transformation, där jag kan bidra med min erfarenhet i att utveckla marknadsföring och lojalitetsprogram som engagerar och stärker bolagets konkurrenskraft, säger Fredrik Hällkvist.
Som direktör för Marknad och Medlemmar på OKQ8 har Fredrik det yttersta ansvaret för extern marknadsföring samt utveckling och förvaltning av OKQ8:s medlemsprogram i Sverige.