Passioneffect
  • Start
  • Ledarskap
    • Management
    • Självledarskap
    • Engagemang
    • Time Management
    • Kommunikation
    • Inkludering
  • Utveckling
    • Personlig utveckling
    • Medarbetarutveckling
    • Kompetensutveckling
    • Organisationsutveckling
    • Verksamhetsutveckling
    • Välmående
  • Organisation
    • Employer Branding
    • Onboarding
    • Offboarding
    • Förändringsledning
    • Förbättringsarbete
    • Kultur
    • Hållbarhet
    • Värdegrund
    • Friskvård
  • HR-Tech
    • HR-system
    • Lärplattformar
    • Medarbetarundersökningar
    • Onboardingverktyg
    • Talent management system
  • Thought Leaders
  • Karriär
    • Rekrytering
    • Interim
    • Utbildning
  • Partners
    • Fotografiska
    • BSC Business Service Club
    • House of Curling
    • Novare Interim & Recruitment
    • Assessio
    • Mindley
    • Lovorda
  • ABOUT US
Skip to content
2023-05-15 | Annons | Business Service Club

När du behöver några extra händer

Hur ska man hinna med allt? Annika Matseng-Duckmark och teamet på BSC Business Service Club står alltid redo att hjälpa till. Sitter du på en position där du är spindeln i nätet och planerar företagets kund- och personalevent? Är det till dig kollegorna vänder sig när det är brandkårsutryckningar som gäller för att snabbt lösa en restaurangbokning för ledningsgruppen, en kund som ska uppvaktas eller raskt få fatt i biljetter till en populär konsert? Ja, då kan det vara skönt att ha en trygg axel att luta sig emot - och det är precis den tjänsten vi erbjuder säger Annika, Head of Premium Service på BSC.

– Vi erbjuder en suverän service, men det handlar också om att räkna. Det krävs ofta inte mer än ett större event per år för att premiumkunder betalar mindre än för kunder som inte är medlemmar, berättar Annika Matseng- Duckmark på BSC Business Service Club.

Vi tar det från början
Bakgrunden är att vårt eventbolag Business Service Club grundades i slutet av det glada och glassiga 80-talet då ”yuppisar” ville gå förbi köer och få tag på biljetter till åtråvärda konserter, berättar Annika. Då skapades en medlemsklubb för företag och namnet lever fortfarande kvar i vårt företagsnamn. Idag är vi så mycket mer, en one stop shop! Ett fullfjädrat rese- och eventföretag som producerar och genomför små och stora event OCH vi hjälper med det lilla extra som biljettbokningar, fakturaservice och fantastiska presentkorgar. Denna bredd är vi unika med i Sverige, berättar hon med ett stort leende.

Vad innebär tjänsten Premium Service?
Premium Service ger både lägre priser på våra timarvoden för eventprojekten och det är en omfattande concierge service som bygger på nära samarbete, omtanke och långsiktigt relationsbyggande. Har man ett antal arrangemang per år tjänar man snabbt in den blygsamma årsavgiften och det fina är att upp till 10 personer i bolaget kan nyttja tjänsten. Hon skrattar och tillägger: – Alla borde egentligen ha Premium Service!

Måste man betala för tjänsten för att arbeta med er?
Nej, Premium Service är en tilläggstjänst för utökad service och lägre priser – vi hjälper alla företag med kundaktiviteter, events, galor, sommar- och julfester mm.

Kan ni hjälpa till med biljettbokning?
Absolut. Vi kan ta hand om bokning och administration av flygbiljetter, hotell och hyrbilar i Sverige. Behöver man hjälp med att beställa taxi eller reservera plats på restaurang ordnar vi det och givetvis går fakturan via oss så att det är enkelt och smidigt för kunden på plats.
Vi hjälper också ofta till med konsertbiljetter. Några företag som använder Premium Service går mycket på teater och konserter tillsammans och använder oss exklusivt för att ta hand om allt som rör biljetter till kända namn på stora arenor och intima events på privatteatrar.

Ni arrangerar en kundaktivitet per månad för era premium-medlemmar, vad betyder det?
Löpande lär vi känna nya leverantörer och spanar in nya lokaler. Det är ett viktigt arbete som vi gärna involverar våra kunder i. Det kan vara allt från frukostseminarier när en talare presenterar ett smakprov ur en ny föreläsning till fartfyllda aktiviteter och exklusiva middagar. Inom kort ska vi ut och segla en eftermiddag. De här månatliga träffarna ger oss tillfälle att verkligen sitta ner och lära känna våra kunder. Det är högt och lågt bland inbjudningarna, men man är sällan fler än 50 personer vid varje tillfälle. Varje vår och höst arrangerar vi också rejäla after works för alla.

Kundaktiviteterna är viktiga både för oss och för kunden – kunderna behöver bli sedda och det är viktigt för oss att få reda på vad de har för behov för att kunna föreslå och arrangera bra events. När vi i personalen är ute på nya platser kommer vi nästan alltid att tänka på någon specifik kund som vi känner skulle gilla sammanhanget. Det är väldigt roligt att känna sina kunder så väl att man vet vad de gillar och det är suveränt att kunna höra av sig med tips.

Vilka passar Premium Service för?
Våra kunder är till affärsområden och storlek en salig blandning. Premiumkunderna erbjuds en omfattande concierge service och vad det innebär anpassar vi efter varje kunds behov. Men så här, om man är en större koncern som vill göra många olika saker för sina medarbetare passar det perfekt att vara premiumkund. Under ett år kan vi hjälpa till med allt från stora sommarfester och kick-offer till att överlämna personliga gåvor till någon i ledningsgruppen.

Är du marknadschef eller executive assistent med ansvar för event och kundrelationer och undrar hur man ska man hinna med allt? Kanske har ditt företag precis bestämt att i år ska medarbetarna från hela Norden samlas i Helsingfors och det ligger på dig att koordinera resan och hitta inkvartering till flera hundra personer. Samtidigt närmar sig en viktig kundmiddag och fyra personer har precis berättat att de behöver specialkost. Och i nästa vecka släpps biljetterna till en konsert som dina kollegor längtat efter ett halvår. Annika och teamet på Business Service Club står alltid redo att hjälpa till.

Det här låter exklusivt, får alla vara med?
Det är inte exklusivt i den meningen att det är ett lyxupplägg eller endast för ledningen. Premium Service är ett smart sätt att avlasta er organisation och dessutom få del av fingertoppskänslan och erfarenheten från vårt eventbolag. Alla är såklart varmt välkomna att ansöka. Vi levererar engagemang och personlig touch i allt vi gör och förbehåller vi oss därför rätten att välja vilka vi arbetar med. Ofta berättar vi om den här tjänsten redan vid första offerttillfället. Det kan ju löna sig att bli medlem redan när man arrangerar ett enda lite större event.

Förutom lägre priser får våra premiumkunder tillgång till tjänster som inte är tillgängliga för andra, kontakta mig för mer information om tjänste- och prislistan, säger Annika.

Vad har du för tips till den som är osäker på att gå med i Premium Service?
Tveka inte. Ett års medlemskap kostar 7800 SEK ex moms för hela företaget. Prova och se om det här är något för er. Ni får tillgång till rabatterade priser och tillgång till specifika tjänster som ni annars inte skulle ha.

Vi är experter på bokningar i alla format, och kan avlasta och underlätta alla typer av eventarrangemang. Vi kan erbjuda det där lilla extra som kan betyda allt, både för de som sitter med ansvaret för bokningen och för de som tar del av eventet.

Hur många från vårt företag får nyttja detta?
Sammanlagt får 10 personer på företaget ta del av alla våra erbjudanden. Men om en medarbetare t ex får nya arbetsuppgifter och inte längre har hand om bokningar kan någon annan ta över. Vilka de där tio personerna på företaget är kan man alltså byta ut under året. Vår ambition är att alltid göra det som är bäst för våra kunder, både på kort och lång sikt.

Hur ansöker man om att bli Premium Service kund?
Vänligen kontakta Annika Matseng-Duckmark enligt nedan.

Vill du veta mer eller har du frågor?
Varmt välkommen att kontakta Annika för svar på dina frågor eller om du önskar mer info om vår tjänste- och prislista!

Annika Matseng-Duckmark
Head of Premium Service
BSC Business Service Club
[email protected]
www.bsc.se

Jonas Brögger Mindley

Jonas Brögger – veckans Mindley profil

Annons

Med en passion för att utveckla både människor och företag är Jonas veckans profil på Mindley. Hans unika kombination av erfarenhet inom affärsutveckling, innovationskultur och talangmatchning gör honom till en ovärderlig resurs för organisationer som vill skapa hållbar tillväxt och framtidssäkra sin verksamhet.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Banner Nice To Be Alive

Newthon modul

Mancini workation modul

Passioneffects kunskapsguider

Våra poddtips

Bokshop - böcker som utvecklar dig, din roll och organisation

 

Nätverk

EGN - Nätverk för HR, People & Culture

Sveriges HR Förening

Svenska HR-Nätverk

HR-nätverket Stockholm

Di-Close - HR-Chefer

Klara/Consulting HR-Nätverk

Knowit - HR-Nätverk

Undersökningar

Jessica Carragher Wallner

Svenska medarbetare har hög arbetsglädje – men tvekar inför framtid och förändring

Undersökning

En global undersökning från PwC riktad till omkring 50 000 medarbetare i 48 länder visar att svenska medarbetare kombinerar hög motivation med låg tro på förändring. Endast var tionde svensk tror att rollen kommer se annorlunda ut om tre år – betydligt lägre än det globala genomsnittet.

logo@2x

630 000 personer uppger att de alltid har för hög arbetsbelastning

Undersökning

Ny rapport från Arbetsmiljöverket visar att omkring en av tio sysselsatta – drygt 630 000 personer – ständigt arbetar med för hög arbetsbelastning, med störst andel inom välfärdssektorn.

ChatGPT Image 11 nov. 2025 14 54 08

Stress på jobbet vardag för hälften av svenskarna – unga och chefer mest utsatta

Undersökning

En ny global undersökning från ManpowerGroup visar att 52 % av svenska arbetstagare rapporterar måttlig till hög stress varje arbetsdag – betydligt högre än i flera andra jämförbara länder. Samtidigt uttrycker 44 % oro för att arbetsbelastningen påverkar balansen mellan arbete och privatliv negativt. Studien riktar skarpt ljus mot det växande behovet av strategiska HR-insatser och tydligt ledarskap för att möta stressymptomen i arbetslivet.

ChatGPT Image 4 nov. 2025 09 31 13

Från stöd­funktion till strategisk kraft: 11 trender HR-chefen måste ha koll på

Undersökning

Rapporten AIHR “11 HR Trends for 2026: Shaping What’s Next” presenterar ett tydligt skifte i HR-funktionens roll – från administrativ till strategisk – drivet av AI, förmågebaserad planering och ett ökat fokus på mänskliga styrkor.

Aktuellt

ChatGPT Image 25 nov. 2025 08 34 27

AI-ansökningarnas tidsålder: Så avslöjar texterna mer än kandidaterna anar

Aktuellt

Allt fler kandidater tar hjälp av generativ AI för att skriva sina ansökningar. Vi som läser dem dagligen ser tydligt vad som händer: språket blir snyggt, strukturen prydlig — men kandidaten försvinner. Här är en betraktelse från oss som granskar hundratals ansökningar i veckan.

Jenny Furtenbach, The First Impression Company

Första intrycket – en outnyttjad konkurrensfördel?

Profiler

Vad är det första som möter en kund när de kliver in på ditt företag – och gör du verkligen rätt intryck? Över en perfekt skummad cappuccino träffade vi Jenny Furtenbach, expert på kundupplevelser, CEO och grundare av First Impression Company.

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Lediga Jobb

  • CTO – Stockholm
  • Head of Growth
  • CMO
  • Chief Commercial Director
  • Head of People & Culture

Mest läst

HR interim

Lista: 23 företag som hjälper dig hitta rätt HR interim

Interimstjänster används när företag väljer att anlita tillfälliga chefer eller specialister externt för att fylla kritiska behov, ofta med kort varsel. Detta är särskilt relevant inom HR, där nyckelroller ofta kräver särskild kompetens eller unik expertis. HR interim kan anlitas för korta och långa uppdrag eller projekt. Här är en lista på företag som erbjuder interimstjänster inom HR:
Sophia

Lyckas med event i London trots ETA och Brexit

London är London – en helt fantastisk MICE-destination, trots Brexit och nya brittiska inreseregler som gäller från och med den 2 april 2025 och som innebär att svenska medborgare behöver ansöka om ETA (Electronic Travel Authorisation). Sophia Loader har träffat Fiona Plumpton, Head of Convention Bureau Services på London & Partners. I över 21 år har hon arbetat för att ...
Lista: 10 HCM-system

Lista: 10 HCM-system på svenska marknaden – jämför rätt HR-lösning för ditt företag

Letar du efter bästa HCM-system i Sverige? Jämför 10 Human Capital Management-lösningar för HR-chefer – från moderna helhetslösningar till flexibla system för tillväxtbolag.
Stort gap mellan säkerhetsteam och ledning ökar cyberrisken

Stort gap mellan säkerhetsteam och ledning ökar cyberrisken

En ny global säkerhetsrapport visar att alltför stort teknikfokus och bristande kommunikation mellan IT-säkerhetsansvariga och företagsledning utsätter företag för cyberrisker.
Gregory Singh, strategisk rådgivare inom cybersäkerhet

Så här skyddar du företaget från cyberhot: Vad varje HR-chef, VD och ledare behöver veta om ransomware

I en värld av växande cyberhot är ransomware en av de största utmaningarna för företagen. Hur påverkar detta dig i din roll? Vi träffade Gregory Singh, strategisk rådgivare, för att ge dig insikter och handlingsbara råd.

KARRIÄR

PM Årets HR personlighet

Årets HR-personlighet 2026 – En hyllning till framstående HR-professionella

Inspiration

I februari 2026 hyllas Sveriges främsta HR-ledare på mässan Personal & Chef, genom utmärkelsen ’Årets HR-personlighet’, ett samarbete med Great Place to Work.

Liljana Vall

Liljana Vall utsedd till Årets HR-chef Tech – visar vägen i teknikbranschens arbetsmiljöarbete

Karriär

Är Liljana Vall, Chief People & Culture Officer vid AddSecure SE, har tilldelats utmärkelsen “Årets HR-chef Tech” vid Karriärföretagen års gala. Utmärkelsen belönar hennes strategiska arbete med att stärka företagskulturen, främja medarbetarnas utveckling och driva förändring i en snabbt föränderlig teknikorganisation.

Daniel Nilsson1280x720 foto Rickard Kilström

Daniel Nilsson ny chef för Talent Acquisition på Svevia

Karriär

Med start 1 oktober tillträdde Daniel Nilsson rollen som chef för Talent Acquisition på Svevia. Uppdraget är att vidareutveckla och driva arbetet med rekrytering och kompetensförsörjning inom hela koncernen.

Lena Smith tillträder som ny HR direktör på Rexel den 1a januari. Lena Smith kommer närmast från Hilti.

Rexel Sverige rekryterar ny HR-direktör — Lena Smith tillträder 1 januari 2026

Karriär

Rexel Sverige är glada att meddela att Lena Smith tillträder som ny HR-direktör från och med 1 januari 2026. Lena kommer att leda företagets HR-arbete med fokus på strategisk personalutveckling, ledarskap, inkludering och arbetsmiljö.

Jonas Lundmark, People & Culture Director på BDO i Sverige

Kultur och kompetens i fokus när BDO välkomnar ny People & Culture Director

Karriär

Revisions- och rådgivningsbyrån BDO fortsätter att satsa på kultur, medarbetarupplevelse och långsiktig kompetensförsörjning. Den 1 oktober tillträder Jonas Lundmark som ny People & Culture Director. Han har lång erfarenhet av HR och ledarskap från bland annat Svea Solar, Business Sweden och egen konsultverksamhet.

 

Passioneffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som vill attrahera, behålla och utveckla talanger.
Passioneffect.se c/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Saleseffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com