Passioneffect
  • Start
  • Ledarskap
    • Management
    • Självledarskap
    • Engagemang
    • Time Management
    • Kommunikation
    • Inkludering
  • Utveckling
    • Personlig utveckling
    • Medarbetarutveckling
    • Kompetensutveckling
    • Organisationsutveckling
    • Verksamhetsutveckling
    • Välmående
  • Organisation
    • Employer Branding
    • Onboarding
    • Offboarding
    • Förändringsledning
    • Förbättringsarbete
    • Kultur
    • Hållbarhet
    • Värdegrund
    • Friskvård
  • HR-Tech
    • HR-system
    • Lärplattformar
    • Medarbetarundersökningar
    • Onboardingverktyg
    • Talent management system
  • Thought Leaders
  • Karriär
    • Rekrytering
    • Interim
    • Utbildning
  • Partners
    • Fotografiska
    • BSC Business Service Club
    • House of Curling
    • Novare Interim & Recruitment
    • Assessio
    • Mindley
    • Lovorda
  • ABOUT US
Skip to content
2023-05-15 | Annons | Business Service Club

När du behöver några extra händer

Hur ska man hinna med allt? Annika Matseng-Duckmark och teamet på BSC Business Service Club står alltid redo att hjälpa till. Sitter du på en position där du är spindeln i nätet och planerar företagets kund- och personalevent? Är det till dig kollegorna vänder sig när det är brandkårsutryckningar som gäller för att snabbt lösa en restaurangbokning för ledningsgruppen, en kund som ska uppvaktas eller raskt få fatt i biljetter till en populär konsert? Ja, då kan det vara skönt att ha en trygg axel att luta sig emot - och det är precis den tjänsten vi erbjuder säger Annika, Head of Premium Service på BSC.

– Vi erbjuder en suverän service, men det handlar också om att räkna. Det krävs ofta inte mer än ett större event per år för att premiumkunder betalar mindre än för kunder som inte är medlemmar, berättar Annika Matseng- Duckmark på BSC Business Service Club.

Vi tar det från början
Bakgrunden är att vårt eventbolag Business Service Club grundades i slutet av det glada och glassiga 80-talet då ”yuppisar” ville gå förbi köer och få tag på biljetter till åtråvärda konserter, berättar Annika. Då skapades en medlemsklubb för företag och namnet lever fortfarande kvar i vårt företagsnamn. Idag är vi så mycket mer, en one stop shop! Ett fullfjädrat rese- och eventföretag som producerar och genomför små och stora event OCH vi hjälper med det lilla extra som biljettbokningar, fakturaservice och fantastiska presentkorgar. Denna bredd är vi unika med i Sverige, berättar hon med ett stort leende.

Vad innebär tjänsten Premium Service?
Premium Service ger både lägre priser på våra timarvoden för eventprojekten och det är en omfattande concierge service som bygger på nära samarbete, omtanke och långsiktigt relationsbyggande. Har man ett antal arrangemang per år tjänar man snabbt in den blygsamma årsavgiften och det fina är att upp till 10 personer i bolaget kan nyttja tjänsten. Hon skrattar och tillägger: – Alla borde egentligen ha Premium Service!

Måste man betala för tjänsten för att arbeta med er?
Nej, Premium Service är en tilläggstjänst för utökad service och lägre priser – vi hjälper alla företag med kundaktiviteter, events, galor, sommar- och julfester mm.

Kan ni hjälpa till med biljettbokning?
Absolut. Vi kan ta hand om bokning och administration av flygbiljetter, hotell och hyrbilar i Sverige. Behöver man hjälp med att beställa taxi eller reservera plats på restaurang ordnar vi det och givetvis går fakturan via oss så att det är enkelt och smidigt för kunden på plats.
Vi hjälper också ofta till med konsertbiljetter. Några företag som använder Premium Service går mycket på teater och konserter tillsammans och använder oss exklusivt för att ta hand om allt som rör biljetter till kända namn på stora arenor och intima events på privatteatrar.

Ni arrangerar en kundaktivitet per månad för era premium-medlemmar, vad betyder det?
Löpande lär vi känna nya leverantörer och spanar in nya lokaler. Det är ett viktigt arbete som vi gärna involverar våra kunder i. Det kan vara allt från frukostseminarier när en talare presenterar ett smakprov ur en ny föreläsning till fartfyllda aktiviteter och exklusiva middagar. Inom kort ska vi ut och segla en eftermiddag. De här månatliga träffarna ger oss tillfälle att verkligen sitta ner och lära känna våra kunder. Det är högt och lågt bland inbjudningarna, men man är sällan fler än 50 personer vid varje tillfälle. Varje vår och höst arrangerar vi också rejäla after works för alla.

Kundaktiviteterna är viktiga både för oss och för kunden – kunderna behöver bli sedda och det är viktigt för oss att få reda på vad de har för behov för att kunna föreslå och arrangera bra events. När vi i personalen är ute på nya platser kommer vi nästan alltid att tänka på någon specifik kund som vi känner skulle gilla sammanhanget. Det är väldigt roligt att känna sina kunder så väl att man vet vad de gillar och det är suveränt att kunna höra av sig med tips.

Vilka passar Premium Service för?
Våra kunder är till affärsområden och storlek en salig blandning. Premiumkunderna erbjuds en omfattande concierge service och vad det innebär anpassar vi efter varje kunds behov. Men så här, om man är en större koncern som vill göra många olika saker för sina medarbetare passar det perfekt att vara premiumkund. Under ett år kan vi hjälpa till med allt från stora sommarfester och kick-offer till att överlämna personliga gåvor till någon i ledningsgruppen.

Är du marknadschef eller executive assistent med ansvar för event och kundrelationer och undrar hur man ska man hinna med allt? Kanske har ditt företag precis bestämt att i år ska medarbetarna från hela Norden samlas i Helsingfors och det ligger på dig att koordinera resan och hitta inkvartering till flera hundra personer. Samtidigt närmar sig en viktig kundmiddag och fyra personer har precis berättat att de behöver specialkost. Och i nästa vecka släpps biljetterna till en konsert som dina kollegor längtat efter ett halvår. Annika och teamet på Business Service Club står alltid redo att hjälpa till.

Det här låter exklusivt, får alla vara med?
Det är inte exklusivt i den meningen att det är ett lyxupplägg eller endast för ledningen. Premium Service är ett smart sätt att avlasta er organisation och dessutom få del av fingertoppskänslan och erfarenheten från vårt eventbolag. Alla är såklart varmt välkomna att ansöka. Vi levererar engagemang och personlig touch i allt vi gör och förbehåller vi oss därför rätten att välja vilka vi arbetar med. Ofta berättar vi om den här tjänsten redan vid första offerttillfället. Det kan ju löna sig att bli medlem redan när man arrangerar ett enda lite större event.

Förutom lägre priser får våra premiumkunder tillgång till tjänster som inte är tillgängliga för andra, kontakta mig för mer information om tjänste- och prislistan, säger Annika.

Vad har du för tips till den som är osäker på att gå med i Premium Service?
Tveka inte. Ett års medlemskap kostar 7800 SEK ex moms för hela företaget. Prova och se om det här är något för er. Ni får tillgång till rabatterade priser och tillgång till specifika tjänster som ni annars inte skulle ha.

Vi är experter på bokningar i alla format, och kan avlasta och underlätta alla typer av eventarrangemang. Vi kan erbjuda det där lilla extra som kan betyda allt, både för de som sitter med ansvaret för bokningen och för de som tar del av eventet.

Hur många från vårt företag får nyttja detta?
Sammanlagt får 10 personer på företaget ta del av alla våra erbjudanden. Men om en medarbetare t ex får nya arbetsuppgifter och inte längre har hand om bokningar kan någon annan ta över. Vilka de där tio personerna på företaget är kan man alltså byta ut under året. Vår ambition är att alltid göra det som är bäst för våra kunder, både på kort och lång sikt.

Hur ansöker man om att bli Premium Service kund?
Vänligen kontakta Annika Matseng-Duckmark enligt nedan.

Vill du veta mer eller har du frågor?
Varmt välkommen att kontakta Annika för svar på dina frågor eller om du önskar mer info om vår tjänste- och prislista!

Annika Matseng-Duckmark
Head of Premium Service
BSC Business Service Club
[email protected]
www.bsc.se

Workshopledare eller föreläsare? Så väljer du rätt expert

Workshopledare eller föreläsare? Så väljer du rätt expert

Annons

Föreläsare eller workshopledare – vad gör egentligen störst skillnad?
Valet av format kan lyfta eller sänka hela ditt event. Här får du veta hur du väljer rätt expert som inte bara inspirerar – utan faktiskt skapar resultat.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Banner Nice To Be Alive

Newthon modul

Mancini workation modul

Passioneffects kunskapsguider

Våra poddtips

Bokshop - böcker som utvecklar dig, din roll och organisation

 

Nätverk

EGN - Nätverk för HR, People & Culture

Sveriges HR Förening

Svenska HR-Nätverk

HR-nätverket Stockholm

Di-Close - HR-Chefer

Klara/Consulting HR-Nätverk

Knowit - HR-Nätverk

Undersökningar

Stort AI-gap på svenska arbetsplatser – användningen ökar men ledarskapet halkar efter

Undersökning

En ny rapport från Talent Navigation Group (TNG) visar att ungefär 72 % av tjänstemännen i Sverige redan använder generativ AI i arbetet – medan bara 17 % uppger att deras arbetsplats har en tydlig AI-strategi. Resultatet pekar på ett växande “AI-gap” där tekniken plöjer fram men styrningen, ledarskapet och utbildningen halkar efter.

Kreativitet ökar inlärningen genom att skapa nya mentala kopplingar

Undersökning

En ny studie publicerad i npj Science of Learning visar att kreativt tänkande — och då särskilt formen av tänkande som handlar om att koppla samman till synes orelaterade idéer — hjälper studenter att minnas ny information, exempelvis glosor i ett främmande språk.

Nyckeltalsinstiutets branschrapport 2025

Ny HR-data: Techföretagen utmärker sig med låg sjukfrånvaro och hög trivsel

Undersökning

Ny undersökning visar att techbranschen befäster sin roll som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare – med stabila anställningar, låg sjukfrånvaro och generösa satsningar på kompetensutveckling. Samtidigt pekar resultatet på att branschen måste intensifiera arbetet med kompetensförsörjning och jämställdhet.

ChatGPT Image 16 sep. 2025 07 58 06

Hoppfullt – men ojämnt: Så ser arbetsmarknaden ut inför Q4

Undersökning

Arbetsgivarna i Sverige går in i årets sista kvartal med förnyad optimism. Enligt ManpowerGroups Arbetsmarknadsbarometer ser vi en sysselsättningstrend på +26 procent, vilket är en liten uppgång från föregående kvartal och betydligt bättre än motsvarande period förra året. Samtidigt pekar prognoserna på stora skillnader mellan branscher – vissa lyser, andra står kvar.

Aktuellt

google 76517 1280

Effektivisera Arbetsdagen med AI: Nya Funktioner i Google Workspace

Aktuellt

Google Workspace introducerar Gemini, en AI-driven funktion som lovar ökad produktivitet och effektivitet i arbetsmiljön – direkt integrerad i din mail och dokumenthantering.

ADDA 2025 10 HD

Bemannia tecknar nytt strategiskt avtal med Adda Inköpscentral AB

Aktuellt

I en nysatsning för att stärka sin position inom HR och rekryteringsbranschen har Bemannia tecknat ett avtal med Adda Inköpscentral AB.

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Lediga Jobb

  • CTO – Stockholm
  • Head of Growth
  • CMO
  • Chief Commercial Director
  • Head of People & Culture

Mest läst

ADDA 2025 10 HD

Bemannia tecknar nytt strategiskt avtal med Adda Inköpscentral AB

I en nysatsning för att stärka sin position inom HR och rekryteringsbranschen har Bemannia tecknat ett avtal med Adda Inköpscentral AB.
aktiviteter till sommarfesten

50 tips: Aktiviteter till sommarfesten på företaget

Dags att planera vår kick-offen eller sommarfesten? Här hittar du 50 tips på aktiviteter till sommarfesten som bjuder på både skratt och utveckling – från roliga utomhuslekar till inspirerande föreläsningar och kreativa AI-workshops!
Boulebar Haga, en rolig och avslappnad plats för företagsaktiviteter i natursköna Hagaparken.

De 14 bästa företagsaktiviteterna i Stockholm för team building och kick-offs

Att planera en företagsaktivitet i Stockholm är en perfekt möjlighet att stärka teamkänslan, skapa gemenskap och ha kul tillsammans. Oavsett om ni söker spännande team building-aktiviteter, en kreativ kick-off eller bara roliga aktiviteter för grupper, erbjuder Stockholm en mängd fantastiska alternativ. Här har vi samlat de 14 bästa platserna som passar för alla typer av företagsevent. Från inspirerande mötesmiljöer till ...
BDO OG Outsourcing av lönehantering en växande marknad

Outsourcing av lönehantering: En trend som växer

Allt fler företag väljer att outsourca sin lönehantering. En ny rapport från BDO Sverige visar på ökad efterfrågan inom detta område.
PM Årets HR personlighet

Årets HR-personlighet 2026 – En hyllning till framstående HR-professionella

I februari 2026 hyllas Sveriges främsta HR-ledare på mässan Personal & Chef, genom utmärkelsen 'Årets HR-personlighet', ett samarbete med Great Place to Work.

KARRIÄR

PM Årets HR personlighet

Årets HR-personlighet 2026 – En hyllning till framstående HR-professionella

Inspiration

I februari 2026 hyllas Sveriges främsta HR-ledare på mässan Personal & Chef, genom utmärkelsen ’Årets HR-personlighet’, ett samarbete med Great Place to Work.

Liljana Vall

Liljana Vall utsedd till Årets HR-chef Tech – visar vägen i teknikbranschens arbetsmiljöarbete

Karriär

Är Liljana Vall, Chief People & Culture Officer vid AddSecure SE, har tilldelats utmärkelsen “Årets HR-chef Tech” vid Karriärföretagen års gala. Utmärkelsen belönar hennes strategiska arbete med att stärka företagskulturen, främja medarbetarnas utveckling och driva förändring i en snabbt föränderlig teknikorganisation.

Daniel Nilsson1280x720 foto Rickard Kilström

Daniel Nilsson ny chef för Talent Acquisition på Svevia

Karriär

Med start 1 oktober tillträdde Daniel Nilsson rollen som chef för Talent Acquisition på Svevia. Uppdraget är att vidareutveckla och driva arbetet med rekrytering och kompetensförsörjning inom hela koncernen.

Lena Smith tillträder som ny HR direktör på Rexel den 1a januari. Lena Smith kommer närmast från Hilti.

Rexel Sverige rekryterar ny HR-direktör — Lena Smith tillträder 1 januari 2026

Karriär

Rexel Sverige är glada att meddela att Lena Smith tillträder som ny HR-direktör från och med 1 januari 2026. Lena kommer att leda företagets HR-arbete med fokus på strategisk personalutveckling, ledarskap, inkludering och arbetsmiljö.

Jonas Lundmark, People & Culture Director på BDO i Sverige

Kultur och kompetens i fokus när BDO välkomnar ny People & Culture Director

Karriär

Revisions- och rådgivningsbyrån BDO fortsätter att satsa på kultur, medarbetarupplevelse och långsiktig kompetensförsörjning. Den 1 oktober tillträder Jonas Lundmark som ny People & Culture Director. Han har lång erfarenhet av HR och ledarskap från bland annat Svea Solar, Business Sweden och egen konsultverksamhet.

 

Passioneffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som vill attrahera, behålla och utveckla talanger.
Passioneffect.se c/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Saleseffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com